Цінності дружби

ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ 
ЦІННОСТІ ДРУЖБИ
Людина без друзів, що дерево без коріння.

Мета: формувати поняття любові та дружби; виявлення рівня товариськості учнів.
Вправа ”Намалюй свій настрій”
Мета: емоційне розвантаження учасників.
Хід вправи. Учасникам пропонується намалювати свій настрій.Тренер пропонує учням творчо поставитися до завдання, вибрати ті кольори, якими найточніше він міг би передати свої відчуття зараз. Після закінчення – аналіз малюнків.
Мозковий штурм „Друг – це той, хто...”
Мета: актуалізувати особисте розуміння учасників того, що таке дружба.
Хід вправи. Кожен учень, передаючи м`яч іншій дитині, закінчує вислів „Друг – це той, хто...”. Тренер виписує на дошку риси, які пропонують діти, і запитує, чому вони вважають саме ці риси.
Міні-лекція
Пам`ятаєте прислів`я: „Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти?” Але можна сказати і так: „Скажи мені, чи є у тебе друзі, і я скажу, хто ти”. Якщо у людини багато друзів, то вона напевно, хороша. Адже дружба вимагає чимало душевних сил. Кожний друг займає своє місце в нашому житті, ми постійно пам`ятаємо про його справи, інтереси, намагаємося зрозуміти його і допомогти... Водночас наші думки, увага, справи важливіші і потрібні нашим друзям.
    Так, по-справжньому дружити нелегко...
У справжній дружбі немає місця ні егоїзму, ні байдужості, ні користі. Дружба робить нас кращими, добрішими, сильнішими.
Рольова гра
Мета: усвідомлення, що таке справжня дружба.
Хід вправи. Тренер ділить учасників на дві групи і кожній підгрупі дає завдання скласти і показати свою сценку за народним прислів`ям, яке їм буде дано.
    Першій групі тренер дає прислів`я: „Дружба, як скло: розіб`єш – не складеш”, а другій – „Фальшиві друзі – це перелітні птахи, які в кращу пору прилітають, а в гіршу - відлітають”.
Потім проводиться обговорення вправ.
Вправа „Шукаю друга”
Мета: визначити цінності дружби.
Хід вправи. Учасникам пропонується скласти на написати (намалювати) оголошення на тему „Шукаю друга” в довільній формі. Оголошення не підписуються і розвішуються на дошці. Потім учні відмічають ті оголошення, які особливо привертали їхню увагу.
    Серед оголошень більшість, як правило, складають ті, які містять вимоги до друга, наприклад, „... чесний, порядний, розуміючий....”, „шукаю подругу, яка б мене розуміла, підтримувала, довіряла...” тощо. В оголошенні досить рідко вказується, що може запропонувати потенційному другу сам автор. Проте саме це в першу чергу привертає увагу читачів оголошень. На основі отриманих даних потрібно зав`язати обговорення проблеми дружби, друзів, взаємовідносин між друзями. Під час дискусії слід прагнути, щоб учні переконувались в тому, що справжня дружба потребує віддачі з обох сторін, а сильна особистість характеризується, крім інших рис, готовністю прийти на допомогу слабшим, вміє не лише брати, але й давати. Обговорюються також цінності дружби, які „сплили” під час дискусії. Виконання вправи має наштовхнути учнів на роздуми відносно власних рис, властивостей, які сприяють налагодженню дружній відносин, а також тих, що заважають дружбі.
Вправа „Подарунки”
Мета: допомогти виявити ієрархію цінностей учасників.
Хід вправи. Учні на аркушах паперу записуються назви подарунків для кожного учасника. Потім кожному вручається його набір „подарунків”. Таким чином учень отримує певну кількість аркушів з назвами подарунків. Дарувати можна було все, що завгодно, як матеріальні речі, так і риси характеру, особистісні властивості. Потім кожен учасник рангує отримані подарунки за значущістю для себе. Результати рангування учасників вивішують на дошці. Кожень учень ознайомлюється з ними і оцінює, наскільки вдалим є зроблений ним подарунок. Потім відбувається обговорення результатів вправи.
     Вправа дозволює виявити ієрархію цінностей учасників, порівняти системи цінностей учнів. Крім цього, учасники отримують можливість подивитися на себе з боку. Учні визначають також учасника, подарунки якого були найбільш вдалими. Потім учасники пояснюють, чому вони розташували „подарунки” саме так, висловлюють свої коментарі, відповідають на запитання інших учнів. З`ясовують чи більшість „подарунків” становлять особистісні властивості чи матеріальні предмети.
Підбиття підсумків
Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.
Хід вправи
Запитання для обговорення:
-         Що нового ви дізналися на занятті?
-         Які у вас виникали емоції під час заняття?
-         Як, на вашу думку, ви можете використати ці знання в майбутньому?
Вправа „Сьогодні я навчився...”
Мета: дізнатись про отримані знання учнів.
Хід вправи. Тренер пропонує учням висловити власні думки з приводу заняття, доповнюючи незакінчене речення: „Сьогодні я навчився..., зрозумів..., відчув...”

Немає коментарів: