Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти 1-2 класів на тему «Мій настрій. Як ним керувати?»

Мета заняття: навчити дітей із розумінням ставитися до емоційного світу людини; сформувати в здобувачів освіти поняття про емоції та їх вплив на  настрій людини; дати уявлення про настрій та як він впливає на здоров’я і спілкування з  однокласниками; навчити спостерігати за щоденними виявами свого настрою,  контролювати свої емоції.   
Хід заняття
Соціальний педагог. Настрій - це сукупність емоцій людини і він залежить від того, які емоції переважають. Сьогодні на нашій зустрічі нам допоможуть органи чуття. А які саме, ви дізнаєтесь відгадавши загадки.
1. Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять.
2. Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє та співає.
3. Завжди в роті, а не проковтнеш.
4. Є горбочок невеличкий посередині обличчя.
5. І в людини, в у звіра захищає тіло…
За допомогою цих органів ми можемо відчувати різні емоції: задоволення, радість, насолоду, смуток, образу, печаль, гнів. Якщо відчуття приємні -  людина почувається щасливою, якщо неприємні – пригніченою… Саме від емоцій залежить наш настрій. Зараз на екрані ви побачите фото з різними емоціями дітей і ваше завдання відгадати емоцію дитини.
       Людина може мати різні настрої: бути радісною і сумною, ображеною і задоволеною. А зараз у мене до вас запитання, як ви поводитеся, коли у вас поганий настрій?
      Якщо говорити про негативні емоції: образа, гнів, сум, злість, агресія – дуже часто в такому стані ми можемо нашкодити своїм рідним , близьким та друзям. І зараз я покажу вам один експеримент.
Вправа «Склянка»
Мета: емоційне усвідомлення своєї поведінки. Дітям пропонується взяти одноразову склянку і зім’яти її. Уявімо, що цей стаканчик, це людина, яка потерпає від нашого поганого настрою, злості, гніву, ми можемо посваритися, образити когось.
- Чи подобається вам вигляд стаканчика? Те саме переживають люди, коли ви їх ображаєте, завдаєте їм болю.
Потім ведучий пропонує повернути предмет до первісного вигляду.
 Обговорення:
 — Чи можемо ми після агресивних дій усе відновити?
 — Чи бувало, що після агресії ви шкодували про свої дії?
Висновок: Усе це — речі, в яких є певна цінність, а найцінніший скарб — душа людини. Як ми можемо відновити її, не залишивши слідів? І навіть вибачення нам не допоможуть. Давайте будемо обачними у своїх вчинках і цінувати одне одного, своїх близьких, рідних, друзів.
      Переживання та негативні емоції призводять до змін в організмі людини, в результаті чого виникають різні захворювання. Тому для підтримки нашого здоров'я важливо навчитися керувати своїми негативними емоціями, почуттями, думками.
      Зараз я познайомлю вас зі способами, які допомагають підняти настрій:
1. Погуляти на свіжому повітрі.
2. Помалювати, розфарбовувати. Зараз дуже популярними є розмальовки антистрес, можна намалювати свій настрій, виліпити його з пластиліну чи тіста.
3. Почитати цікаву книжку.
4. Подивитися мультфільм.
5. Пограти в рухливі чи настільні ігри.
6. Заспівати веселу пісеньку.
Важливо пам'яти, що наші негативні емоції потрібно випускати назовні.
Чи можуть тварини відчувати емоції? І ми зараз в цьому переконаємося під час перегляду наступних фотографій та перегляд мультфільму «Крихітка Єнот» https://youtu.be/djGa71cPvD4.
Обговорення мультфільму:
1. Який злий звір сидів в озері?
2. Що порадила мама своєму синові?
Отже, настрій і почуття, що у нас виникають можуть передаватися іншим людям. Якщо хтось боїться, він може передавати страх іншому, так само і радість, якщо комусь весело, то всі люди навколо починають радіти і усміхатися.
Вправа «Сердиті кульки»
Діти надувають кульки.
Запропонувати дітям уявити, що кулька - це  сердита людина .
    Поміркувати:
-         Що трапиться, коли кулька переповниться повітрям?
-         Що трапиться з людиною, яку переповнюють почуття?
-         Що відбудеться , якщо ми випустимо трохи повітря з кульки?
-         Кулька ціла, не вибухнула, нікого не налякала?
-         Якщо людина стримує себе, заспокоюється, як ви вважаєте,  це буде краще, ніж образити іншу людину?
Таким чином, право на існування мають як позитивні, так і негативні емоції, але важливо контролювати їх, вчитися уникати конфліктних ситуацій. І наші вправи, яким ми сьогодні навчилися допоможуть приборкати свої емоції і переключитися на щось гарне.
Тому дуже важливо, щоб кожен наш ранок починався з позитивних емоцій і гарного настрою. І в цьому нам допоможе посмішка, яку можна подарувати будь-кому. Я до вас посміхнулась, подарувала вам посмішку, і вам стало приємніше. Але, щоб кожному стало ще приємніше треба говорити компліменти, щоб володарювали позитивні емоції, а ви набралися здоров'я.  Пропоную вам зіграти в гру «Комплімент»
Мета: підвищення самооцінки іншої людини, усвідомлення своїх позитивних рис. Ведучий кидає дитині іграшку, при цьому каже комплімент. Комплімент — це люб’язний вислів із похвалою. Отже, згадайте найкращі риси своїх однокласників і, звертаючись до кожного на ім’я, скажіть комплімент.
Зробити комплімент – це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось. І не забувайте, що комплімент треба робити з посмішкою. Спробуймо!
Не забувайте робити компліменти мамі, татові, братику, сестричці, друзям.
Обговорення:
- Що було приємніше: говорити чи слухати компліменти?
- Що ви відчували, коли чули комплімент?
Рефлексія заняття.
Учасники по колу характеризують свій настрій, обмінюються думками й почуттями щодо заняття.
«Під час заняття я зрозумів,  що…

Немає коментарів: