Ігри у групі подовженого дня

Ігри у групі подовженого дня
Про гру сказано чимало добрих слів, її називають і джерелом радості, і «королевою» дитинства. Обидва твердження правильні, адже гра для дитини — це життя з усіма його радощами, тривогами, перемогами та прикрощами. У дитячі роки гра стає основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри їм живеться нудно й нецікаво. У грі діти тренують свою силу і спритність, у них виникає бажання фантазувати, відкривати таємниці, вони прагнуть до прекрасного. За умов розумного керівництва гра може стати незамінним помічником педагога. Гра — це школа спілкування. Скрізь, де є гра, панує здоров'я та радість.

Гра-руханка «Куховаримо»
Орієнтовний час: 3 хвилини.
Хід гри: Діти стають колом, яке являє собою уявну каструлю. Вихователь називає, яку саме страву діти групи будуть разом уявно готувати (борщ, салат, компот тощо). Після цього кожен учасник сам придумує та називає, яким саме інгредієнтом він буде (сіль, цукор, вода, певний овоч чи фрукт, м'ясо тощо).  
Вихователь промовляє: «Зараз ми будемо готувати … (наприклад, борщ)». Після цього він називає у довільній послідовності, які саме складові майбутньої уявної страви буде покладено у каструлю.
Той, кого назвали, має стрибнути у центр та взяти за руки всіх тих, хто вже сидить у колі. Гра продовжується доти, поки всі відповідні «інгредієнти» не будуть у «каструлі».

«Орел, слон, мавпа»
Орієнтовний час: 3-10 хвилин.
Хід гри: Діти стають колом. У центрі знаходиться ведучий. Він вказує на будь-якого учасника з кола та промовляє «орел», «слон» або «мавпа».
Для відтворення однієї фігури потрібно три учня. Ведучий вказує на певного школяра, промовляючи «орел». Дитина, на яку вказали, має зобразити дзьоб, а її сусіди – крила.
Якщо ведучий промовив «мавпа», то учасник, на якого він показав, має почати кривлятися, а його сусіди – зобразити руки, які чухають боки уявної «мавпи».
Якщо ведучий промовив «слон», учасник, на якого він показав, має зобразити хобот, а його сусіди з обох боків – великі вуха.

«Годинник»
Орієнтовний час: 7 хвилин.
Хід гри: Вихователь пропонує уявити, що колектив класу – величезний годинник, який працює за відповідним сигналом педагога.
Запропонуйте учням розрахуватись по порядку (кожен має запам’ятати свій порядковий номер).
Потім вихователь називає час, наприклад, 10 годин 12 хвилин (той, у кого порядковий номер означає години, має плеснути у долоні, у кого хвилини – стрибнути). Той, хто помилився, вибуває з гри.

«День/ніч»
Орієнтовний час: 7 хвилин.
Хід гри: Усі діти групи стоять поряд із партою або зі своїм робочим місцем. Коли вихователь промовляє «День», то учні можуть довільно рухатись, гомоніти та веселитись, а коли каже «Ніч» – мають завмерти (якщо ж хтось хоч поворухнеться «вночі», то він вибуває з гри та сідає на своє місце за партою).
Гра продовжується до визначення переможця.

«Електричний струм»
Орієнтовний час: 7 хвилин.
Хід гри: Усі діти групи стоять в колі, взявшись за руки, а одна дитина знаходиться в центрі кола і вона буде протягом гри слідкувати за електричним струмом. Ведучий-виховель буде розпочинати гру, передаючи електричний струм по колу від однієї дитини до іншої через стискання лівої руки сусіда, промовляючи слова «Електричний струм пішов». Ведучий стискає ліву руку сусіда, який зліва, сусід зліва, отримавши електричний струм зліва, стискає правою рукою руку свого сусіда і т.д. по колу. Ведучий говорить «Стоп» і учасник, який стоїть в колі повинен відгадати, де ж саме зупинився електричний струм. Якщо відгадав, то учасник стає частиною кола, а той на кому зупинився електричний струм стає в центр кола і тепер він буде слідкувати за тим, як рухається електричний струм по колу.

«Хустинка і м`ячик»
Орієнтовний час: 5 хвилин.
Для гри нам потрібно хустинку і невеличкий м`ячик.
Хід гри: у грі приймають участь 4 учасників. Одна дитина тримає один край хустинки обома руками, тобто 4 дітей тримають одну хустинку за 4 края. В центр хустинки кладуть невеличний м`ячик і починають рухати  м`ячик по колу на хустинці, то опускаючи, то піднімаючи свій край хустинки. Задача гри полягає в тому, щоб якнайбільше часу втримати м`ячик на хустинці. Якщо м`ячик впав, в гру вступають інші четверо учасників.

«Словниковий волейбол»
Орієнтовний час: 7 хвилин.
Хід гри: учасники стають у коло. Перший учасник кидає м`яч через центр кола і називає при цьому одне слово - іменник. Той, хто піймав м`яч повинен підібрати слово - дієслово, яке підходить за смислом.
Наприклад: хмаринка пливе, багаття горить. Хто говорить неправильно, той вибуває з гри.

«Зроби подарунок»
Орієнтовний час: 10 хвилин.
Хід гри: за допомогою лічилки вибираємо одного учасника, який буде показувати «подарунок». Вихователь тихесенько на вушко дитині говорить, який це буде подарунок. Подарунок треба подарувати мовчки (невербально),показати як він виглядає, яке його призначення і т.д., завдання інших дітей відгадати, що ви їм подарували. Той, хто відгадав, стає наступним учасником, який буде показувати наступний подарунок.

«Австралійський дощ» (5 хв.)
Орієнтовний час: 5 хвилин.
Хід гри: Діти разом із вчителем створюють ефект дощу, що спочатку набирає сили, переходячи в зливу з градом, а потім вщухає. Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:
Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? «Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!
-                     В Австралії піднявся вітер. (вихователь тре долоні)
-                     Починає крапати дощ. (клацання пальцями)
-                     Дощ посилюється. (плескання долонями)
-                     Починається справжня злива. (плескання по стегнах)
-                     А ось град – справжня буря. (тупіт ногами)
-                     Але що це? Буря стихає. (плескання по стегнах)
-                     Дощ стихає. (плескання долонями)
-                     Рідкі краплі падають на землю. (клацання пальцями)
-                     Тихий шелест вітру. (потирання долонь)
-                     Сонце! (руки догори).

«Складемо історію»
Орієнтовний час: 10 хвилин.
Хід гри: вихователь починає історію: «Жили собі….», наступний учасник продовжує, і так далі по колу. Коли черга знову доходить до вихователя, він направляє сюжет історії, робить осмисленим, гра триває.

«Колективна лічба»
Орієнтовний час: 10 хвилин.
Хід гри: всі діти стають у коло, опустивши голову вниз. Слід називати числа натурального ряду один по одному, намагаючись дорахувати до найбільшого, не зробивши помилок.
При цьому необхідно виконати три правила:
1. Ніхто не знає, хто починає рахувати і хто назве наступне число (домовлятися забороняється).
2. Не можна тій самій людині називати два числа підряд.
3. Якщо потрібне число буде назване двома або більше гравцями – все починати спочатку.

Щоб виконати цю вправу потрібно вміти прислухатися до себе, вловлювати настрій інших, щоб зрозуміти, чи потрібно в цей момент промовчати або настав час називати число. (якщо починають називати по колу, похвалити учасників за спритність, згуртованість, але запропонувати відмовитися від цього прийому).

Немає коментарів: