Педагогічним працівникам



Мотиваційні браслетики з похвалою для дітей, які допоможуть вам заохочувати учнів до навчання та гарної поведінки.

Рекомендації вчителям,
щодо підтримки дисципліни
в класі

Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.
       Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.
При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:o Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте освітнім процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
o Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
o Дотримуйтеся доброзичливого тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
o Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
o Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
o Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
o Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
o Будьте привітними.
o Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
o Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
o Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
o Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
o Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
o Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Нормативно-правові документи
Права та обов’язки батьків, відповідальність за виховання та навчання неповнолітніх дітей.

 1. Сімейний кодекс України:
ст. 150 Обов’язки батьків щодо виховання та розвитку дитини (Батьки зобов`язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток. Забезпечувати здобуття дитиною повної загальної середньої освіти).
ст. 155 Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов’язків (Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини. Ухиляння батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом).
ст. 164 Підстави позбавлення батьківських прав (Мати, батько можуть бути позбавлені батьківських прав, якщо вона, він: ухиляються від виконання своїх батьківських обов’язків по вихованню дитини; жорстоко поводяться з дитиною; є хронічними алкоголіками або наркоманами; вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва).

2. Закон України про освіту:
ст. 59 Відповідальність батьків за розвиток дитини (Батьки зобов’язані: постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей).
3. Закон України про загальну середню освіту:
ст. 29 Права та обов’язки батьків та осіб, які їх замінюють (Батьки зобов’язані забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання).
4. Кримінальний кодекс України:
ст. 166 Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування (Злісне невиконання батьками по догляду за дитиною, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк).
5. Кодекс України про адміністративні правопорушення:
ст. 184 Невиконання батьками обов’язків щодо виховання дітей (Ухиляння батьків від виконання передбачених законодавством обов`язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання, виховання неповнолітніх дітей – тягне за собою попередження або накладання штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
6. Закон України про попередження насильства в сім'ї:
ст. 15. Відповідальність за вчинення насильства в сім'ї (Члени сім'ї, які вчинили насильство в сім'ї, несуть кри­мінальну, адміністративну чи цивільно-правову відпові­дальність відповідно до закону).
7. Закон України «Про охорону дитинства»:
ст. 8. Право на достатній життєвий рівень (Кожна дитина має право на рівень життя, достатній для її фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку. Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідаль­ність за створення умов, необхідних для всебічного розви­тку дитини, відповідно до законів України).
Ст. 12. Права, обов'язки та відповідальність батьків за виховання та розвиток дитини (Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку особистості дитини. На кожного з батьків покладається однакова відпо­відальність за виховання, навчання і розвиток дитини. Бать­ки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов'язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров'я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати на­лежні умови для розвитку її природних здібностей, пова­жати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці.
      Виховання дитини має спрямовуватися на розвиток її особистості, поваги до прав, свобод людини і громадяни­на, мови, національних історичних і культурних цінностей українського та інших народів, підготовку дитини до сві­домого життя у суспільстві в дусі взаєморозуміння, миру, милосердя, забезпечення рівноправності всіх членів сус­пільства, злагоди та дружби між народами, етнічними, на­ціональними, релігійними групами.
       Позбавлення батьківських прав або відібрання дитини у батьків без позбавлення їх цих прав не звільняє батьків від обов'язку утримувати дітей.
      Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідаль­ність за порушення прав і обмеження законних інтересів дитини на охорону здоров'я, фізичний і духовний розвиток, навчання, невиконання та ухилення від виконання батьків­ських обов'язків відповідно до закону).

Немає коментарів: